يومياتى الشقية فى سواقة العربية-الجزء الرابع

للمواضيع الكوميدية أو الكتابات الفكاهية الساخرة, و التى لا تناسب أى من الأقسام الأدبية فى الأكاديمية, رجاء مراعاة قوانين هذا القسم جيدا قبل الكتابة فيه.

المشرف: تنهيدة

قوانين المنتدى
للمواضيع الكوميدية أو الكتابات الفكاهية الساخرة, و التى لا تناسب أى من الأقسام الأدبية فى الأكاديمية, مع الإلتزام بحدود لائقة فى المزاح بين الأعضاء, وعدم التجريح فى أى عضو فى الأكاديمية أو استخدام أسماء أى شخصيات عامة والتشهير بها.
أضف رد جديد
rawan432
أكاديمى نشيط
أكاديمى نشيط
Real Name: روان عبد الكريم
Favorite Quote: كان ياما كان يا دمع الحنين
يا زمن العشق المكنسر
والوف القبور من العاشقين

يومياتى الشقية فى سواقة العربية-الجزء الرابع

مشاركة بواسطة rawan432 »

استوليت على عربيتى بس يا فرحة ما تمت
ولانى كنت غشيمة البطارية تنام شوية بدل ما المسها بسلكين واشغلها اجيب سى الاستاذ المكيانيى يلهفلوه 90 ج اجرة ايده ابن الناس الطيبين

وبقيت من مرتادتى نادى الميكانيكة فى الحرفيين الى خلونى سبوبة كويسة (نصيحة قبل ما تتعلمى سواقة او تشترى عربية خلى حد يعرفك على ميكانيكى يكون يعرفه معرفة شخصيه ومفيش مانع تعتبريه من العيلة علشان الاتعاب تكون بسيطة بدل ما تفتحى اابونية )

فعلا كانوا بيشتغلونى مرة ينسوا جلدة طلمبة الميه نص نص علشان الميه تخلص والموتور يسخن وتحتاجلهم (يبقى حظك تمام لو ما جبتش موتور)
ومرة يرخوا سللك لدربياج لغية ما ينتقطع

هيلقوا منين واحدة زى روان تنفعهم كل يويمن ب90 ج
ملحوظة بعدكثير من الخبرة

اشترى بنفسك قطع غيار من التوفقية او الحرفيين او وكالة البلح وياريت وانت بتشترى تفاصلى ومتنسيش تلبسى اسوأ لبس عندك وتكرمشيه كمان تبقى غير مهندمه ولا مفلسه
اعتقد غير مهندمه احسن ههههههههه

اجرة احسن ميكانيكى فى مصر فى ليوم كامل 50 ج مهما كان نوع الشغل

متبتيش عربيتك عند اى ميكانيكى غلسى ولبدى عنده هو هيخلصها هو اصلا هربان من غلاسة مراته فى البيت فمش ناقصك انتى كمان

ده كلها نصايح علشان ميحصلش ليكم الى حصلى لما طلمبة التبريد مبقاش فيها ولا نقطة ميه وعربيتى كانت لما الموتور يسخن تروح واقفة متتحركش تصميمها كده
لغاية ما يبرد تتحرك تانى

وكل ده عادى

لكن مش عادى انها تقف بيكى فى حتة ضلمة مقطعوة بين شركة برسيل والكهرباء قبل الحرفين السعة 9 بليل فى ديسمبر ومعاكى مية الف جنيه فلوس شغل مفروض يدفع تانى يوم

طبعا شوفت اهو ال يمنعنى الحياء من حكيها ولاد وبنات قاعدين اخر انسجام ع الرصيف

قفلت العربية بزر السنتر لوك وكان فيه اتوبيسات رايحه جايه
وقفلت الزجاج كمان

وقعدت ادعى يونس عليه السلام فى بطن الحوت
سبحانك لاالله الا انت انى كنت من الظالمين

وانا بدعى لمدة طويلة لقيت شخص مخيف بيخبط على الزجاج براحه معبرتوش
ابتدى يرزع وينادى على واحد تانى
دورت المفتاح فى العربية ودارت والله دارت ومشيت بس كيلو واحد كيلو واحد وسط الدنيا المنورة ومحلات الاكل والناس رايحة جاية وانا بعيط بعيط
وققفت تانى واعصابى كانت خلاص سمعت ريحة الحريقة

كانت ليلة بجد فضلت مع العربية
اهد يها وادادى فيها لغاية ما وصلتها للبيه الميكانيكى
الى لهف 90 ج لزوم التصليح

لوكنت مديت ايدى وظبط الجلده وحطيت لتر ميه كانت الدنيا اتظبت مش قلتلكم ساعتها كنت سبوبة

وتسعين جنيه عشان يعدل الجلدة

كل ما افتكر نفسى اروحله واقوله ادينى فلوسى

الى بيخلينى افتكر فلوسى أن الميكانيكى جاب ولاول مرة خروف العيد وانا مكنش عندى فلوس وكلت كبدة متلجة برازيلى
ااهئ أهئ مش صاحبة عربية بقى أهئ تانىthi1

وبعدين اكمل flower1
http://thumbs.bc.jncdn.com/043d1b820dd2c3e4b7d22e52d9f9c923_l.jpgصورةكان ياما كان يا دمع الحنين
يا زمن العشق المكنسر
والوف القبور من العاشقين
Ghadat2009
مشرفة قسم الكتابة
Real Name: غادة يسري
Favorite Quote: كن جميلا ..... ترى الوجود جميلا :)
verification: ID verified and trusted writer
مكان: مصر الجميلة

Re: يومياتى الشقية فى سواقة العربية-الجزء الرابع

مشاركة بواسطة Ghadat2009 »

دي اسمها رحلة العذاب :lol:

عجبني أو ي تعبير ( استوليت على عربيتي ) ...يعني مش استرجعتيها س11

بس باين عليكي اتعلمتي كتيير ...و أخدتٍ دروس عظيمة في الميكانيكا

مش عارفة ايه اللي ممكن يكون حصل بعد كده ؟

و مش فاهمة ازاي بتكتبي رعب مع انك مريتي بأوقات مرعبة زي اللي حصل لما وقفت بيكي العربية ؟ dream11

عموما ..في انتظار الجزء الجديد ..و مش عارفة ايه اللي ممكن يكون حصل تاني ! ب11 flower1
صورة

.
.
.
[highlight=#ffff40]*** لــزيارة صــفـــحـــتــي *** [/highlight]
أضف رد جديد

العودة إلى ”ضحكة من القلب...“