الحب عندك معناه ايه...؟

للكتابات و المناقشات حول الحب, ليس بمفهومه الرومانسى فقط, ولكن بمفهومه الواسع فى كل حياتنا, والحديث عن المشاكل والعقبات التى تواجه هذا الحب وكيفية التغلب عليها.

المشرفون: محمد محمود،المهاجر،همسه

سندريلا
مشرفة قسم الخواطر
Real Name: جيهان راضي
Favorite Quote: المرأة عاشت ألوف السنين مثل مرآة تعكس صورة للرجل أكبر و أجمل من الحقيقة !
verification: ID verified and trusted writer
مكان: my own world
اتصال:

Re: الحب عندك معناه ايه...؟

مشاركة بواسطة سندريلا »

و الله انا مش مؤمنة بالحب خالص ....... و شايفة انه مجرد شعور متبادل بالاعجاب و الارتياح و التعود ......... الشعور ده يحسسك ان الانسان اللي بتفكر فيه ده شخص مهم بالنسبة ليك وانك بتحبه ......... و كمان الحب قبل الخطوبة او الجواز للاسف مش بيعيش على طول و لا بيدوم بعد الجواز بسبب المسؤلية ......... ده اذا حصل جواز اصلا .....صورة

ما تزعلوش مني ....... حتكلم بصراحة ....... بصراحة ده اللي انا حساه دلوقتي من غالبية الناس .......... لان مفيش فلوس و الحالة نايمة خالص ........ و الاهل بيدوروا على اللي يدفع اكتر .......... فالشباب بقوا يفضلوا انهم يتعرفواعلى بنت و يتسلوا بيها ...... و يضيعوا وقتهم (ما تزعلوش مش كلكم حبة او شوية منكم يعني ) ....... و البنات بقى بعضهم يدور على شخص مرتاح ماديا و خلاص ....... لكن طبعا ده مش حب ...... الحب انك تكون انسان صادق و صريح في مشاعرك ........ و تضحي عشان اللي بتحبه ...... لو حايخد رصاصة تاخدها بداله ........ لو بيحب شخص تاني تتمنى له السعادة و الخير من كل قلبك ........ تبقى عايزه معاك على طول ...... و تفكر فيه دايما ....... و تتحدى الدنيا عشانه ...... و تصلح من نفسك عشانه ....

اسفة اذا كنت طولت عليكم .... او اذاكنتم ما عجبكوش رايي ........
mona
أكاديمى نشيط
أكاديمى نشيط
Real Name: منى سعيد عبد الخالق
Favorite Quote: "كن نفسك"
مكان: مصر

Re: الحب عندك معناه ايه...؟

مشاركة بواسطة mona »

وليد موضوع جميل كالعادة ....صورة
انا دايما كنت بتخيل حاجة وكنت بحبها جدا رغم غرابتها او ان كتير فينا مايحبش يلاقي نفسه كده....تخيلت نفسي عجوزةصورة ماسكة البوم صور بتتفرج علي ذكرياتها ومعاها الانسان اللي حبته وعاشت معاه سنين عمرها من غير ما تزهق او تمل او تكره...بالعكس فاتحة الالبوم عشان عايزة تعيش لحظات داخل اللحظات الجميلة دى ......وهو قاعد جمبها _عجوز برضه_ صورةبيتفرج معاها وبيفتكروا ايامهم...

.........باختصار هو ده ...انى الاقي شخص اتمنى اعيش معاها واحلم لبكرة واتمنى ...حد عايزة اكبر معاها وارجع بنظرى لورا يومها وابتسم وما اندمش انى ضيعت لحظة ....حد تحبه بصدق لدرجة انك تحب عيوبه قبل مميزاته او على الاقل تقدر تستحملها ....حد بجد حزنه يجرحك ...وفرحه يخليك اسعد انسان ....
......حد تبكى انك ماعرفتوش من قبل كده من كتر ماايامك اتغيرت بوجوده.....مش عارفة في انسان ممكن يستحق تلك المشاعر في ذلك الزمن!!!!صورةصورةصورة
...شكرا علي الموضوع الجميلصورةصورةصورة.

مولاىّ إنى ببابك قدبسطت يدى ...من لى ألوذبه إلاك يا سندى.....
أضف رد جديد

العودة إلى ”كلمات عن الحب...“